Mötet igår!

Ni är nog många som undrar hur det gick igår på mötet, jag har ju inte hört av mig till någon efter det. Inte på grund av det gick dåligt, utan för att jag var helt slut efteråt igår. Min hjärna hade varit så koncentrerad i en hel timme, så att den tog semester och åkte till Kanarie öarna för att vila upp sig. Synd bara att min kropp inte fick följa med.

Med på mötet var representanter från rehab, försäkringskassan, distriksläkare och FINSAM, tanken med mötet var att bestämma hur min arbetsinriktade rehabilitering skulle se ut. Mötet började med att de från rehab på sjukhuset berättade om min skada och sen fick jag berätta hur jag ville att min fortsatta rehabilitering skulle se ut. Det som bestämdes var att jag skulle varva min medicinska rehabilitering med att träffa en jobbcoach från projektet FINSAM. FINSAM betyder finansiell samverkan och är ett projekt mellan landstinget, kommunen, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Tanken är att jag tillsammans med min jobbcoach som verkar jätte gullig och omtänksam ska kartlägga mina möjligheter och sedan lägga upp en plan inför hösten hur vägen till arbete ska se ut. Vår första träff ska ske på fredag nästa vecka, så då får jag väl lite mer kött på benen hur det ska fungera.

På mötet träffade jag även min nya distriksläkare som ska ta vid nu när min läkare på rehab slutar, vilket känns väldigt sorgligt. Men så är livet! Så som ni förstår gick mötet bra, nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Även om det är väldigt roligt, så är det fyllt med oro och nervösitet om hur det ska bli. Det gäller bara att ta en dag i taget istället för att se för mycket framåt, då det kan bli väldigt övermäktigt!

Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0