Migrän!

Ibland säger kroppen själv ifrån när det blir för mycket. Som jag skrev i veckoschemat denna veckan var det egentligen för mycket grejer in planerade om man jämför med hur mycket energi jag har att tillgå. Jag visste också att jag skulle få betala priset i helgen genom att få ta det lugnt och vila mycket inför kommande vecka. Men jag kom inte ens dit för det tog stopp redan igår kväll, kroppen sa ifrån genom att stänga av hjärnan. Migränen var ett faktum, vilket oftast utlöses när det är för mycket. Med migränen kom även illamåendet, tröttheten, ljuskänsligheten och den fruktansvärda huvudvärken då man tror att hjärnan ska explodera.

Som tur var hade jag nässpray mot migrän som jag hade fått utskrivet av läkaren att ta till i medicinskåpet, så efter en dos av det, ett nedsläkt rum, kyla på huvudet med mera så tog det en timme innan det vände. Efter en natts sömn så var huvudvärken under kontroll i morse, men man kände hur den lurpassade där i bakhuvudet i väntan på att återigen få ryta ifrån när man överstiger sina gränser.

För visst får man sig en tankeställare, jag vill så otroligt mycket med mitt liv och arbetar varje dag därefter. Vilket är bra och en otrolig drivkraft, men ibland är det även en nackdel då du nochalerar kroppens signaler. Jag vet att jag inte klarar lika mycket som innan, men ibland kommer man in i något invant mönster från förr. Vad jag vill och vad jag kan är inte samma sak oftast, så jag måste låta mig själv vara nöjd även när jag bara kommer en bit påvägen. Det svåraste är bara att komma dit och det är en lång resa som man inte alltid kan klarar själv. Ibland behöver man någon som stannar upp en för att jag ska se hur orealistiskt detta är, även om det inte alltid är så populärt. För varje gång jag inte orkar eller kan på samma sätt som innan är det en viss besvikelse, för även om jag har kommit långt på vägen till att bygga upp en ny vardag och ett nytt liv så faller man ibland tillbaka. Varje gång något sånt här händer som igår får man sig iallafall ett slag på nosen för att vakna upp och ta tag i sig själv igen. Gudarna ska dock veta att det är inte lätt att vara ett ånglok som vill framåt men som inte har tillräckligt med ved att elda med så att man kommer till den destination som var planerat.








Kommentarer
Postat av: Moa + päron

Vi tänker på dig varje dag gumman, du betyder mycket för oss! Puss&Kram

2011-03-03 @ 21:11:24
URL: http://vartlillaknyte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0