Arbetsprövning!

Denna veckan har jag som ni säkert förstått varit väldigt upptagen, så det har inte funnits någon ork att låta er hänga med fullt i mitt liv genom bloggen. Nu ska det bli ändring på det och jag börjar med att förklara varför mitt liv är lite upp och ner just nu. Förra fredagen hade jag som ni läste för ett tag sen möte med kommunen, angående en arbetsprövnings plats där. En timme efter mötet ringde dom och erbjöd mig en plats hos en kommunsjuksköterska som ska utveckla ett nytt journalsystem. Jag kommer att arbetspröva som det jag har utbildning till, vilket känns väldigt bra. Tanken är att jag ska prova på det nu två timmar tre gånger i veckan under tre veckor.

Det känns jätte kul verkligen att få komma ut i arbetslivet igen, men det är mycket oro och tankar som kommer fram. Ska jag klara av det? Kan jag det som förväntas av mig? Varför sätter jag så höga krav på mig själv att jag ska klara allt som innan olyckan? Man faller liksom in i gamla hjulspår, den jag var när jag gick ut sjuksköterskeutbildning är inte densamma som idag. Trots att jag vill tro det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0