Det gick inte så bra...

Igår provade jag för första gången mitt skydd till min höger fot, den lever ju som ni vet sitt eget liv. Det är inget man ser i min gång, förutom om du verkligen stirrar för då ser du att foten viker sig åt sidan vid belastning. Men för mig personligen är det ju ett problem då ledbanden i foten inte klarar av det i längden och därav blev skyddet en lösning.

Jag satte på det på foten inför dagens en timmes promenad och det satt som en smäck. Tyvärr gjorde det inte det i hälen under rundan och snabbt började det kännas som ett skoskav. När jag kom hem kollade jag på skyddet och foten och insåg att det var kanten på skyddet som skavde. Detta är nog rätt lätt åtgärdat på ortopedtekniska med en mjukare skydd mot foten, men tills dess får den ligga i lådan!  

Varför kan inte något bara funka.. Bättre lycka nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0