Hälften ute och innekatt!

Innan sommaren som har gått tog jag beslutet att min katt Nelly skulle få bli utekväll istället för bara innekatt. Från början skaffade jag Nelly när jag bodde själv i lägenheten och det var där jag trodde att vi skulle få utforma våra liv tillsammans. En månad efter att Nelly hade flyttat hem till mig, hände olyckan som förändrade bådas liv.

Nelly och jag tog vårt pick och pack och flyttade hem till mamma och pappa i deras hus. Nellys ytor att röra sig på tredubblades och hon hittade sin favorit plats i badkaret. Länge tänkte jag ändå att hon och jag skulle flytta tillsammans igen, så vi valde att vänja henne vid selen så att hon kunde vara ute i koppel. Detta älskade hon verkligen, men hon var lite frustrerad när man inte hann med att förflytta sig i hennes jakt på en mus eller fjäril. 

Ju längre tiden gick har jag insett att jag ville ha med henne till den nya framtida lägenheten för min skull, då jag verkligen älskar henne. Men det var ju bara det bästa för mig, för henne är det bästa att få vara kvar i det huset och tomten som hon är uppväxt på. När jag hade insett det, bestämdes det att hon skulle få bli utekatt så mycket hon ville. 

Och idag är jag otroligt glad över att hon fick friheten, för hon älskar verkligen att få sitta på sitt lilla berg eller ströva runt i trädgården och jaga. Det roliga är bara att nu när vädret börjar att bli dåligare, blir hon mer och mer en innekatt igen. För hon gillar verkligen inte när det är vått ute... Men nu får hon iallafall valmöjligheten att välja själv!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Så mysigt det ser ut =)kram

2011-11-03 @ 22:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0