Mosskrans!

Idag har jag tjuvstartat med julen lite smått! I morse bestämdejag mig för att jag skulle binda min egen julkrans. Mamma brukar ta på sig detta uppdraget och göra en jätte fin krans, men i år tyckte jag att det var min tur. Så jag och Hannah körde upp till en naturslinga, nägra kilometer från Karlshamn. Där plockade vi mossa för naturligtvis kunde jag ju inte bara göra en vanlig krans, utan jag hade sett en fin mosskrans i en tidning som jag ville efterlikna.

En hel kasse mossa senare var vi hemma i köket, för att linda in vår mossa runt halmstommen. På kransen dekorerade vi med hela kanelstänger, röda och vita bär och torkade frukter. Det där med att torka frukt lite snabbt var inte heller så himla lätt, men de har varit i ugnen för att få lite färg och nu ligger de iallafall på tork. Vi hoppas att vi gjorde rätt iallafall, så kransen är på plats men väntar på frukterna. Bildbevis på kransen kommer i morgon då den är helt färdig! Det kanske var värd tiden att göra en mosskrans istället för en vanlig!

Vem vet man kanske har lite gröna fingrar trots allt....
Roligt var det iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0