Jönköping, här kommer jag....

Då var det dags för en ny vecka, en vecka som ser lite annorlunda ut än alla andra. Jag ska nämligen göra ingreppet i Jönköping som jag gjorde för ett år sen igen på tisdag. Klockan ett ligger jag på operationsbordet för att göra en ny facettledsblockad. För er som inte var med på bloggen för ett år sedan, så började den här resan med att de lokalbedövar facettlederna i nacken i omgångar för att se vilken facettled som är skadad. När man har mindre smärta eller är helt smärtfri har man hittat rätt.

Då man har gjort två blockader på samma facettled och fått samma positiva resultat två gånger går man vidare till nästa steg. Det är detta steget jag ska göra på tisdag och då bränner man av nerverna till 80 procent till den facettleden som man har fått det positiva resultatet på. Man kan inte bränna av mer än 80 procent, vilket innebär att 20 procent av smärtsignalerna kan fortfarande skickas till facettleden. Så helt smärtfri blir du inte, men det blir bättre. Jag gjorde som sagt ingreppet för ett år sedan och för mig höll resultatet av ingreppet lite mer än ett halvår. Fördelen är att man kan göra om det en gång per år om man känner att det är värt det. Själva ingreppet tar två timmar och görs under lokalbedövning, där du måste ligga helt still under en röntgen apparat. De  använder nämligen röntgen genomlysning när de arbetar för att se att de kommer rätt.

Detta är ett ingrepp som görs för dagen, vilket betyder att man är hemma igen på kvällen. Rätt skönt om jag får säga det själv att sova i sin egen säng. Här kommer ett kortare veckoschema än vanligt!


MÅNDAG  Arbetsprövning.

TISDAG  Operation Jönköping.

Ska vara hemma resten av veckan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du haft en skön helg och kunnat vila inför tisdag. Jag hoppas det kommer gå bra, du vet att jag kommer tänka på dig! Sen på fredag glömmer vi allt för en kväll och bara har riktigt roligt! Längtar! Kram Anna

2011-10-23 @ 21:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0