Rapport från facettleds termosensibilisering nr 2!

Idag är det väl dags att skriva några ord för ni som har väntat. Gårdagen spenderades i sängen, då kroppen var helt slut efter ingreppet. Resan upp till Jönköping gick bra och klockan ett fick jag lägga mig på operationsbordet efter att ha bytt om till operationsrock/mössa/tossor.

Inne på operation stod överläkaren Mats och väntade. Han undrade hur allting var och sen fick jag lägga mig bordet. Där ställde han in röntgenapparaten och märkte ut var han skulle sticka, efter det fick jag inte röra en fena på 1 timme och en kvart. Han började med att lokalbedöva på olika ställen och det är det som gjorde mest ont på vissa ställen. Jag säger då det att det är tur att man förtränger det mesta mellan gångerna, för jag hade glömt hur ont vissa av lokalbedövningssticken gjorde. Särskillt då när han var inne i facettleden och rotade och sprutade in lokalbedövning. Efter att han hade bedövat, var det dags att bränna av nerverna vilket inte kändes, eftersom lokalbedövningen har tagit.

När allt var klart fick jag sätta mig i väntrummet en halvtimme för att se att allting fungerade bra, innan vi rullade hem mot Karlshamn igen. Dagarna nu efteråt har varit rätt jobbiga, jag är väldigt stel i nacken på den sidan och det gör väldigt ont så fort jag rör mig. Idag känns det iallafall som att det går åt rätt håll, vilket är skönt!

Måste bara skicka med en bild på en väldigt vacker blomsterbukett som väntade på mig när jag kom hem! Man blir så glad inombords när det händer något oväntat! La också in en bild med presenter från min älskade syster, en rolig film och djungelvrål sitter ju aldrig fel!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0