Ta hand om kroppen!

I eftermiddag har det varit en riktig "ta hand om kroppen dag". Först var det dags för lite massage hos duktiga Ann på Hälsobolaget, där hon tryckte ut mina muskelknutor och gav behaglig helkroppsmassage. Sen nu är det dags att gå och bada för mig och mamma.

Handikappföreningarna i Karlshamn har nämligen fått förtur att testa vårt nya bad som har renoverats upp här i Karlshamn och där ska det nu finnas en efterlängtad varmvatten bassäng. Detta är anledningen till varför jag går till ett badhus, då min kropp behöver varmare vatten för att slappna av annars blir bara värken värre. I varmt vatten blir det istället tvärtom då kan musklerna slappna av och man blir mycket mjukare i kroppen, vilket gör att man känner sig mer avslappnad!

Nej, nu bär det av till badhuset!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0