Träff med hjälpmedelscentralen!

I morse klockan nio ringde en kille från hjälpmedelscentralen på dörren, då vi hade bestämt en träff för att kolla igenom Handyn. För er som är nya här så är Handyn en liten handdator, där det finns kalender, kontakter, telefon, larm, sms med mera. Det har ju de flesta telefoner säger ni nu, men skillnaden är att Handyn är mer utformad om man har kognitiva problem. Så på denna finns dubbellarm, för att jag ska komma ihåg medicinen tre gånger dagligen. En kalender med bilder för att hjärnan lättare ska komma ihåg olika saker, då jag har lite problem med närminnet.

När han var här installerade han en ny version av programvaran och sen kopplade han in mitt headset till telefonen. Detta låter ju rätt lätt, särskillt om man är tekniskt vilket jag faktiskt är. Problemet är att själva telefonen är en HTC men sen är Handy programmet installerat på den, vilket bryter telefonens egna funktioner. Det är därför man behöver hjälp att klara av det! Handy fungerar bra för mina behov, men den brister på vissa funktioner där jag saknar min lilla vanliga telefon. Dessa produkterna utvecklas dock hela tiden så jag hoppas snart att de hittar en som är Therese designad som jag vill ha det! För man vara så självisk, ibland va..... 
Fortsättning följer!!!!


Här ser ni en inblick i Handy programmet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0