Återbesök på Ögonmottagning!

I somras var jag på mitt första besök hos en ögonläkare på ögonmottagningen i Karlshamn, pga att min optiker inte visste hur han skulle hantera mina ögon imed att synskärpan ändrades hela tiden. Det som konstaterades på det besöket var att jag hade större pupill än normalt och att mina pupiller var lite slöa. Det betyder att signalerna från hjärnan till ögonen reagerar lite långsammare, vilket gör att det tar längre tid för ögat att ställa om i mörker och ljus till exempel.

Idag var det dags igen för ett nytt besök för att kolla synfältet och ny synundersökning. Synfältsundersökningen var otroligt jobbig, då man hela tiden skulle fokusera på en punkt i cirka en halvtimme. Trots att ögonen blev tröttare och tröttare var testresultat mycket bra. Synskärpan hade även det förbättrats sedan förra gången, vilket troligen hör ihop med attt jag har slutat med en av mina värkmediciner. På förra besöket trodde läkaren att problemet med mina pupiller både hängde ihop med de tabletter som jag tar samt på grund av wiplashskadan.

Nu har vi eliminerat ett problem och det är bättre, men problematiken finns fortfarande kvar vilket beror på min nackskada. Eftersom jag har detta problemet konstaterades det idag att mina ögon är överansträngda och för att undvika att det blir värre och till och med bättre med tiden, måste jag vila ögonen då de är trötta och sen har jag blivit rekommenderad att köpa läsglasögon för att hjälpa ögonen ställa om när jag läser!

Så nu blir det att vänja sig vid läsglasen och inte glömma bort dem överallt! Bild kommer snart! Sen blir det ny koll om tre månader! Är det någon annan som har problem med sina ögon efter en wiplashskada?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0