Receptionist och postman!

Att vara sjuk eller skadad innebär så mycket mycket mycket mer än att bara infinna sig på alla behandlingar och jobb/arbetsträning. För inte nog med att alla besöken och arbetstimmarna suger energi, så tillkommer alla samtal som måste ringas, alla papper som måste skickas eller tas omhand, alla beslut som måste fattas vad som är bra för en med mera. Hur lätt är det att ta beslut när man inte vet hur man själv känner eller vad beslutet innebär.

Idag har jag varit både receptionist för mig själv och postman, sen klämde vi även in ett planerat besök hos tandläkaren i eftermiddag. Det tog två timmar i förmiddags att ringa två samtal, ett till ortopedtekniska och ett till hudmottagning. Det gäller verkligen att terrrorisera telefonen när det är telefontid, för missar man den får man vänta ytterliggare en dag. Jag säger då det för att ringa sådana här samtal måste man vara ledig, för hur lätt är det att "klämma" in ett samtal när man kanske har en halvtimme kvar på förmiddagen efter besöken på sjukhuset eller arbetsträningen. Då ska man ha tur om det finns en liten lucka i telefonkön just då! Iallafall de två timmarna idag gav inte så mycket för det båda samtalen kom fram till var att de arbetar på problemen på bägge ställen.

Telefonsamtalet på hudmottagningen gällde problemet med att försöka lösa biverkningen på min hud av tejpningen av min axel. Det blir så hård påfrestning på huden när man drar tejpen för att dra tillbaka axeln i rätt läge igen, vilket orsakar sår och rodnad vid fästet på tejpen.Samtalet till ortopedtekniska gällde samma sak i princip, vi håller nämligen på att försöka undersöka möjligheten till att hitta en axelortos som kan ersätta tejpen och sen håller vi på att ändra på min fotortos. Men som sagt det är bara att vänta tiden an!

Jag nämde även att jag hade varit postman, idag kom ett besked från försäkringskassan med posten. Det skulle sedan läsas igenom, bearbetas av mig ett tag och sen skickas vidare till advokaten! Tänk hur mycket tid man lägger på alla papper!



Nu blir det soffan istället!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0