What are words!

Innan denna låten började spelas på radion hittade min syster den på you tube och visade mig den. Det bara högg i hjärtat första gången jag hörde den. Låten handlar om hans kärlek till hans flickvän som har blivit sjuk och inte klarar sig själv. Den här sången av Chris Medina (What are words) symboliserar så mycket vad jag känner för de jag har nära mig. Ni har offrat så mycket för att vara kvar trots allt som har hänt och för mig beskriver denna texten just det, att kärlek övervinner allt. Ni betyder allt för mig!


Anywhere you are I am near, anywhere you go I will be there.
Anytime you wispher my name. You will see.
Every single promise I wiill keep, cause what kind of guy would I be if I was to leave when you need me most?

What are words if you really don´t mean them when you say them?
What are words if they´re only for good times then the don´t?
When it´s love yea you say them out loud, those words they never go away.
They lives on even when we´re gone.

And I know an angel was send just for me and I know I´m meant to be where I am and I´m gonna be. Standing right beside her tonight and I´m gonna be by your side, I would never leave when she need me most.

What are words if you really don´t mean them when you say them?
What are words if they´re only for good times then the don´t?
When it´s love yea you say them out loud, those words they never go away.
They lives on even when we´re gone.

Anywhere you are I am near, anywhere you go I will be there.
And I´m gonna be here for ever more.
Every single promise I wiill keep, cause what kind of guy would I be if I was to leave when you need me most?

I´m forever keeping my angel close!


Här kommer en översättning på svenska för er som har svårt för engelskan, allt kanske inte stämmer helt men jag försöker så gott jag kan.


Vad du än är kommer jag att finnas nära, var du än går kommer jag att vara där.
När du som helst viskar mitt namn, kommer du att få se.
Vart enda löfte kommer jag att hålla, för vilken kille är jag om jag går när du behöver mig som mest?

Vad betyder ord om du inte menar dem när du säger dem?
Vad betyder ord om de endast gäller i goda tider och sen inte alls?
När det är kärlek säger du dem högt, dessa ord försvinner aldrig.
Dom lever vidare även när du har gått bort.

Och jag vet att en ängel var sänd för just mig och jag vet att det var menat att jag skulle vara där jag är och kommer att vara. Står här vid hennes sida ikväll och jag kommer att fortsätta att vara vid hennes sida, jag skulle aldrig lämna henne när hon behöver henne som mest.

Vad betyder ord om du inte menar dom när du säger dom?
Vad betyder ord om de endast gäller i goda tider och sen inte alls?
När det är kärlek säger du dom högt, dessa ord försvinner aldrig.
Dom lever vidare även när du har gått bort.

Vad du än är kommer jag att finnas nära, var du än går kommer jag att vara där.
Och jag kommer att vara här för all framtid.
Vart enda löfte kommer jag att hålla, för vilken kille är jag om jag går när du behöver mig som mest?

Jag håller för alltid min ängel nära mig!



Klicka på länken här nedan om ni vill se videon!

http://www.youtube.com/watch?v=nQY4dIxY1H4&ob=av2e


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Den här låten o texten gillas mycket =)

2011-09-16 @ 20:36:50
Postat av: Petra

Vi funderade på att ha den på vårat bröllop för vi känner precis lika.. Den är fin och deras historia blir man varm av. Jag tror att både du och jag kan tänka oss in i den situationen och vi vet hur mycket den nära och kära betyder för oss. Vi tar dem aldrig för givet mera. Kram!

2011-09-20 @ 11:30:42
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: matilda

den låten är så fin! :)

2011-09-20 @ 20:12:38
URL: http://skogsrusset.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0