Förutfattade meningar!!!

Nu blev det ett sånt där hopp igen med bloggen och jag ber åter igen om ursäkt. Vet att det är många av er som varje dag tar en titt om jag har skrivit något. Mitt eget mål är att skriva en gång om dagen, men ibland räcker inte orken eller tiden till. Hur gärna jag än vill, så går kroppens vilja ibland allra först.

Anledningen till detta hoppet av inläggen är en halsfluss. Under påskhelgen började jag mer och mer att få ont i halsen, vilket höll i sig. I tisdags morgon ringde jag till vårdcentralen då jag kände att jag behövde ett svar innan jobbet. Fick komma till deras drop in, där jag fick träffa en läkare som jag aldrig hade träffat innan. Han började att välkomna mig genom att säga "Jaha, vad är ditt problem nu då" och sen tittade han mot datorn. Antar att han hade läst mina journalen, där det står om min nacke och dess komplikationer. Blev så förvånad och samtidigt arg över att blivit bemött så, tyvärr var det inte nog med det. När han skulle titta i halsen, kunde han inte titta eller ta halsprov på grund av att jag inte kunde gapa mer än ca 25 mm. Svepskäl för att detta var över hans kompetens antar jag, för två läkare innan dess har kunnat ta halsprov sedan olyckan hände. Det hela slutade med att han sa att det var en virusinfektion, vilket medförde att jag kämpade på hela veckan med allt som skulle göras. Ögonen har hängt nere vid knävecken, men vad gör man...

Under veckans lopp tycker jag det har blivit sämre och sämre, både rossel i lungorna, hängig, svullen hals och ont. Så i fredags fick jag nog, orkade inte mer och fick en ny tid till vårdcentralen. Där jag träffade en annan läkare som tittade i halsen med mera och konstaterade halsfluss samt lite rossel i lungorna. Pencillin skrevs ut, vilket har knockat bakterien. Så nu är jag på bättringsvägen igen!

Men det man kan konstatera efter den här upplevelsen är att visa läkare har en förutfattad mening. Bara för man har en kronisk skada behöver man inte vara en patient som hänger på låset hela tiden. Jag har samma rätt som alla att "bara" ha en halsfluss och bli behandlad därefter. Håller ni inte med???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0