Jaktteam...

Tänk att denna lilla söta varelsen kan vara så äcklig ibland. Jag har ju vant mig vid att han och Nelly (katten) samarbetar i att fånga möss, Nelly fångar och bär hem och Caspian hittar dem på Nellys dumpningsplatser. Sen tar han mössen i munnen och bär dem stolt tuggandes till matte, som inte är fullt lika glad över att se en mussvans hängande från mungipan. Detta har ju som sagt hänt några gånger, så jag har lärt mig att fånga musen med en handuk för att sen slänga död i soptunnan. 

Idag hade jaktparet dock avancerat, men som tur väl var det pappa som var ute för en kissrunda med Caspian. Helt plötsligt hade Caspian hittat en kopparorm på ett av Nellys dumpningsställe. Den var inte stor, men lika äcklig för det. Jag som har otroligt svårt för ormar var väldigt glad över att stå på andra sidan fönstret när pappa tog itu med detta. Nu håller jag tummar och tår att detta inte händer igen, iallafall inte när jag är ute i trädgården med han!!!

Visst är han bedårande ändå..

)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0