Lite merjobb!

Ibland blir det inte som man har tänkt sig. I eftermiddag skulle jag göra en god gärning genom att rysta Caspians täcke på hans sovplats, då han de senaste dagarna har blivit en grythund istället för urhund. Detta medför att hela pälsen har varit full med jord, vilket i sin tur har hamnat i hans sovplats.

Jag föredrar att ha det rent i mitt sovrum, så jag tyckte att det var dags att städa. Jag går in mot hans korg, med lilla Caspian i hasorna (mattes pojk). När jag har ryst täcket och går in i sovrummet för att lägga det i korgen igen, hör jag bara ett brak bakom ryggen på mig. På golvet samt i det ny rysta täcket ligger massor med jord samt min fina murgröna. Det visar sig att han hade lite tråkigt när jag bäddade så då hade han sett små gröna blad som hängde ner, vilket han inte kunde motstå. Tyvärr orkade inte krukan belastningen och hamnade på golvet. Fördelen är att han nog blev så rädd att han inte kommer att göra det fler gånger!

Har man inte jobb, så skaffar man sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0