Stolt matte!

Som några av er vet, började jag och Caspian fortsättningskurs i lydnad i början av augusti. Igår kväll var det dags igen och jag gick därifrån med ett stort leende på läpparna. Caspian är väldigt duktig på att göra övningarna, men han blir väldigt lätt distraherad av de andra hundarna. Hans prio när han kommer ut från bilen är att hitta en lekkompis om han så ska hänga sig i kroppen och skälla allt vad han kan.
 
Så var det under nästan hela nybörjar kursen, även om det gick framåt sakta men säkert. När vi började denna kursen hade det blivit lite bättre även om han fortfarande tar sina busvarv i gräset då och då. De senaste gångerna har jag varit så glad och stolt som matte, då han har upptäckt att matte blir mer och mer intressant. Igår höll han ögonkontakt med mig genom alla övningarna, fick även beröm från tränaren när vi skulle gå hem. Det är bara att konstatera att träning ger färdighet för både mattar och hundar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0