En helt ny värld!

En helt ny värld har verkligen öppnat sig sen jag tog beslutet att jag skulle skaffa hund. Jag är så glad hela tiden och för en gångs skull känns livet riktigt härligt, iallafall tills allt annat jobbigt försöker få uppmärksamhet i tankarna. Man blir verkligen helt besatt av hundtänk, tänker på hur jag ska göra med vissa saker, hur jag ska uppfostra hunden i rätt riktning till att bli servicehund, vilka saker den behöver med mera.

Min första valpbok fick jag i födelsedagspresent, som jag kikar i lite då och då. Väldigt bra bok med mycket bilder, behöver ju jag på grund av mina kognitiva problem. Har svårt att få in mycket text i huvudet och läsa det rakt upp och ner. Denna har både bilder och dvd till texten, vilket gör det betydligt lättare. Hundbur till bilen har min moster beställt, pläd till buren är inhandlad och idag har jag handlat en mysig snuttefilt på personalbutiken på sjukhuset.

Läste på nätet och uppfödaren rekommenderade att man skulle skicka ner något till valpen, som kunde få doft av mamman och syskonen. Då blir det lättare för valpen att vara själv sen när den kommer till det nya hemmet. Ni som är hundägare, är det något mer man ska tänka på mer än hundsäng, borste, koppel, klotång som också ska inhandlas? Tack för tipset som jag fick på förra inlägget!



Kommentarer
Postat av: H

Va roligt att du ska skaffa hund :) en tanke e att när du ska köpa hundsäng så köp en som hunden får platts i även när den är fullvuxen, så att den slipper byta sin trygghet när den blir för liten. Och i bland kan de vara skönt att ha en bur hemma med, de blir tryggt för både dig och hunden. Och en leksak kanske :) och ofta skickar uppfödaren med något som luktar mamma så man behöver inte skicka ner något. Men hör för säkerhets skull :)

2012-02-22 @ 23:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0