Somliga går i trasiga skor...

Somliga går i trasiga skor..
Ibland stämmer den sången, för igår när jag och mamma skulle ut och gå den vanliga rundan så tyckte jag att det kändes konstigt under foten. Jag stannade upp och började titta på min walking sko, men såg inget fel. Så jag började så smått att gå igen och då precis i steget såg jag att hela min sula var lös förutom vid tårna. Mina älsklings skor hade gått sönder, det är nämligen inte lätt att hitta en bra sko till min höger fot.

De flesta av er vet ju att jag har problem med mitt höger ben på grund av min nackskada, foten vill gärna "vricka" sig hela tiden och benet är svagare än det andra. Detta tycker inte mina ledband om precis, som blir mer och mer uttöjda. Därför är det jätte viktigt att jag har stabila skor som har bra stötdämpning. I fyra år har dessa skorna hållt med promenad nästan varje dag, så det var ju inte så konstigt att det var dags för nya.

I förmiddags vandrade jag och Hannah ner till stan för att se om vi hittade likadana i ny tapning. Snacka om att jag blev överlycklig när jag såg att det stod nästan likadana på hyllan! Så det var bara att prova ut storlek och sen gå där ifrån 1600 kr fattigare. Känns hemskt att lägga så mycket pengar på ett par skor, men måste man ha bra skor så måste man. De är ju verkligen super bra om man behöver mycket dämpning för rygg, knä och ben.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0