3 år sedan jag tog min examen...

Såg på facebook nyss, att någon av mina klasskamrater från sjuksköterskeutbildningen, hade skrivit att det är i dag exakt tre år sedan vi tog vår examen. Det högg lite i hjärtat när jag såg deras status.... Tänk vad långt de har kommit på tre år i sitt arbetsliv, när jag bara har kämpat för att få en vardag igen! Tänk vad livet kan bli annorlunda, trots att man går ut från en skola med samma förutsättningar...

Denna dagen för tre år sedan var glädjens dag och jag var så stolt över mig själv att jag kämpade med näbbar och klor de sista tre månaderna efter olyckan och slutförde min utbildning. Detta är något jag fortfarande är stolt över och känner glädje från när jag tänker tillbaka, men samtidigt blir jag otroligt ledsen och besviken över att de inte blev som jag hade tänkt mig! Innerst inne så är man nog även lite avundsjuk för att jag vill vara där i arbetslivet, som alla andra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0