Besök på vårdcentralen!

I förmiddags var det dags att återigen besöka vårdcentralen och min läkare där. Denna gången hade det dock inte med astman att göra, utan tanken var att vi skulle ha medicingenomgång. Sedan jag gjorde facettledsblockaden i Jönköping har min smärtnivå varit halverad, vilket har lett till att jag vill prova att minska medicinen. Jag och läkaren diskuterade detta idag och la upp en plan hur vi skulle göra.

Kändes skönt att kunna diskutera allt med henne och hon var väldigt noga att klargöra att målet är att ha så lite mediciner som möjligt, men att man måste ligga på en nivå där vardagen fungerar. I mitt fall betyder nog att jag kanske aldrig kan ta bort hela min dos, men att jag kanske kan minska i perioder.

Så nu är det ändrat i dosetten, ikväll blir det därmed 5 mg lägre än vad jag brukar. Den sänkning ska ligga så hela veckan och fungerar det sänker vi 10 mg nästa vecka. Efter två veckor är det dags för ett telefonsamtal med läkare för att se hur det fungerar. Om det skulle bli helt katastrof är back up planen att gå tillbaka till det jag har nu, vilket känns tryggt!

Önska mig lycka till och håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Håller alla tummar för att det ska gå bra att minska :)

2012-01-30 @ 21:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0