Ett tråkigt besök och ett roligt besök!

Under en veckas tid har jag varit hes och hostig, men inte känt mig sjuk eller varit snorig! Så här har det varit tre omgånger sen första advent, så igår när jag vaknade med ont i halsen också tänkte jag att det var bäst att ringa till vårdcentralen. Jag har ju astma i botten med, så de två andra gångerna har det hjälpt att höja min astma medicinen. Denna gången hjälpte inte det, så klockan nio satt jag utanför läkarens rum på vårdcentralen.

Efter att ha lyssnat på lungorna, tagit halsprov, blodprov, gjort PEF mätning och sautration, konstaterade hon att det var ett virus jag hade i halsen som hade gjort min astma sämre. PEFen visade att jag hade en lungkapacitet på 210 istället för 800. Det hela slutade med att jag fick åka till apoteken och hämta ut kortison tabletter och en extra kortison inhalator, så nu ska jag nog snart komma på benen!

Hade en underbart fin vän på besök och hennes söta dotter, som lyfte hela dagen! Bara genom att träffa er mådde jag genast bättre och glömde bort allt jobbigt som händer just nu i livet för två timmar! Ni betyder oerhört mycket för mig, glöm aldrig det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0