Passet för vårterminen är lagt!

Efter en förmiddag med träning och rörelse av alla dess slag har jag och Helena äntligen fått ihop vårens gympapass för vår lättgympa. Trots att vi har hållt på ett tag nu, så har vi fortfarande samma diskussion om det är för svårt eller för lätt. Det ska ju vara en utmaning och något som man kan växa i samtidigt som det ska ge något även de första gångerna.

Det tänker man inte riktigt på när man går på ett pass hur mycket förberedelser det är bakom allt. Man ska välja låtar som passar alla och som folk går igång att träna till, sen ska man bygga upp passet efter svårighetsgrad. Inte nog med det, så ska man sedan välja vilka rörelser man ska ha kvar från det gamla passet samtidigt som det ska kombineras med något nytt, som gör att passen blir olika. En annan ser dock inte allt det jobbet, eftersom vi tycker att det ger så mycket och vi ledare har ju väldigt roligt tillsammans när vi gör allt!

Nu är det iallafall gjort, men vi insåg att kondisen inte är den bästa. Men vänta ni bara om några veckor eller två kommer vi vara på topp! Man går från en flåsande elefant där i mitten till en smidig gasell som kan passet utantill i slutet, det är vad vi tror om oss själva iallafall! Vi vet ju inte riktigt hur det ser ut från ringen ;D
 Hoppas bara våra medgympa deltagare gillar det med! Nästa torsdag får vi se resultatet!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är så glad att jag hittade din blogg och försöker läsa ikapp så mkt det bara går! Du är en riktig inspiration med din kämparglöd och jag blir mer och mer imponerad av dig ju mer jag läser. Många kramar

2012-01-24 @ 18:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0