Min nya fina servis!

I söndags hittade vi äntligen en fin servis som passade både kropp och smak. Efter att ha letat på lite loppisar, stod den bara där när mamma och pappa var på loppis. En gammal Karlskrona servis som är väldigt lätt att hantera och där det var lite uppläggningsfat med mera till.
 
Om ni inte har läst tidigare inlägg, så är det kanske svårt att förstå min lycka för en gammal servis. Det är nämligen så att min gamla keramik servis som jag köpte till min förra lägenhet, är för tung för mig att hantera nu när jag har min nackskada. Det är ju så ibland att förutsättningarna förändras ibland. Så min kusin fick ha glädje av det istället, så helt plötsligt stod jag utan Efter mycket diskuterande om olika alternativ kom vi fram till att en gammal servis är ju tillverkad i lättare material och är oftast lite tunnare gjord. Jag gillar ju det här att blanda gammalt och nytt också, så mig passar det utmärkt.
 
Här kommer lite bildbevis. Servisen består av tre olika tallrikar 6 stycken av varje, djupa tallrikar, en kanna, skål och uppläggningsfat. Hade tagit egna bilder, men de gick tyvärr inte att ladda upp. Så här kommer en bild från nätet.....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0