Surfplattan har landat!

Efter mycket lång väntan kom äntligen min surfplatta för två dagar sen. Tanken med surfplattan är att jag ska använda den i mitt jobb som sjuksköterska. Till exempel skriva ner anteckningar från personalmöten, samla våra olika pm i med mera. Istället för att ha flera olika papper i fickan behöver jag nu bara ha en grej att hålla reda på. Vilket är bra då mitt minne ibland är som en guldfisks.  

Det har varit en lång resa för att få tillgång till arbetshjälpmedel. Hela processen började när jag gick in i Samverkans projektet med AF och Försäkringskassan i januari. Då har man nämligen möjlighet att få hjälp till arbetshjälpmedel om det kan göra att man klarar av arbetet bättre eller om det underlättar så att man eventuellt kan arbeta mer timmar. Efter att vi gått igenom på olika möten vad jag hade varit hjälpt av, kom en arbetsterapeut ut till mig på arbetsplatsen. Hon fick se mina arbetsuppgifter och kom fram till samma sak. Efter det skulle det godkännas av deras chefer för att sen företagen skulle kunna skicka en offert. När det var klart kunde den äntligen beställas. Sen har det tagit två månader innan den kom hem till mig! Skulle tydligen gå till ett huvudkontor för AF med mera emellan. Men den som väntar på något "gott" väntar aldrig för länge.

Den är så fin min lilla platta, nu ska jag bara själv köpa skal till den. Måste stå emot lite i det arbetet som den utsätts för. Sen är det ett stort jobb kvar att göra den färdig för arbete. Lägga in lite läkemedels appar, anteckningar, pm med mera som ska scannas in eller skrivas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0