Råttattack!

Fy tusan säger jag bara, detta var nog den värsta kvällspromenaden jag och Caspian har varit med om. Vi gick vår vanliga runda och precis nästan när vi var hemma, stannar Caspian upp vid en stenmur två hus bort från vårt. Jag gick i min egna lilla värld så helt plötsligt kände jag att kopplet blev sträckt och att Caspian hade stannat. Jag vänder mig om och ser att Caspian står och tittar in i ett hål i muren.
 
Innan jag vet ordet av, ser jag bara hur något hårigt med en lång svans kastar sig ut från hålet och mot Caspian. Han blev lika rädd som jag och flög bakåt. Den håriga lilla varelsen började klättra längs med muren och jag ser då att det är en stor fet råtta som har attackerat oss. Hela min kropp fick lite smått panik och gjorde allt i min makt för att få Caspian därifrån. Tyvärr gick inte det så lysande, för han såg råttan som världens fångst och gjorde allt för att få tag i den. Så det blev en maktkamp vem som var starkast, man kan ju säga att jag vann. Med lite hjälp, en adrenalinkick och en näve godis som avgjorde! Från och med nu blir det en stor omväg runt den där muren, så vi inte råkar ut för ny attack.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0