Mitt hjärta, han kan han!!!

Min lilla kille, han kan han! Som jag skrev igår blev vi tillfrågade av ledaren för lynadskursen om jag och Caspian kunde berätta lite om klicker och visa lite hur det fungerar vid nästa tillfälle. Idag var det dags för sista gången på kursen och upp till bevis.
 
Snacka om jag var nervös, vet att han klarar de utvalda momenten hemma. Dock kändes det inte riktigt som samma sak, när det är tio andra hundar runt omkring och massa människor som tittade på. Vi gick sakta fram mot mitten, för att ta vår plats i rampljuset. Caspian taggade till så fort han såg "städkorgen" och våra träningsgrejer. Då var det helt plötsligt bara han och jag för honom. Jag gav honom den ena uppgiften efter den andra och han klarade det galant. Han fick uppgifter som städa undan kontokort, tändsticksask, nagelfil, nycklar, fjärrkontroll med mera. Dra av sockar, vantar och tröja samt visa olika targetingar, vilket betyder tex att sätta nosen på en utklippt cirkel eller tassen på en bit musmatta. Allting fixades med bravur och det blev många applådor och beröm att han var så duktig. Gud vad stolt jag är över mitt lilla hjärta! Som sagt, han kan!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika Sjögren

Hej,vad kul att det går så bra, Caspian är ju så ung ännu. Vad duktiga ni båda var som klarade uppvisningen! Grattis!

2012-09-12 @ 16:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0