Musjägaren..

Jag undrar egentligen vilken som är den största musjägaren i den här familjen. Det mest logiska är att man gissar på katten, men ni ska veta att Caspian är inte långt ifrån. Caspian som enligt rasbeskrivning inte ska ha någon jaktinstinkt jagar både möss, ekorrar, kaniner, fasaner... Hans senaste projekt är att under dagens promenad göra ett störtdyk på alla fyra ner i snön för att sedan komma upp med en svart skogsmus i munnen. Som tur väl är sprattlar de små liven tillräckligt mycket för att han ska tappa grepet, så att musen kan springa iväg!
 
Jag tror att Nelly, katten har lärt upp Caspian genom att hon tog hem döda nyfångade möss från skogen när Caspian var liten och la dom i trädgården. Caspian hittade ju självklart mössen några gånger, så helt plötsligt såg man innefrån köksfönstret hur Caspian överlycklig sprang runt med en svans hängande ut från kinden. Så man kan ju säga som så att jag har lärt mig att hantera det här med möss nu. Hns matte är bara överlycklig så länge han inte tycker att de smakar gott, så att han äter den...
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Känner igen de där. Fagge går även under smeknamnet mördar Fagge. Han har vid ett flertal gånger hoppat ner i diket och kommit upp med något i munnen, som inte lyckats smita... :)

2013-02-16 @ 09:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0