Kråkattack!!!!

Jag och Caspian har precis kommit hem från vår kvällspromenad och jag får lov att säga att jag är fortfarande chockad efter kvällens händelse. Har aldrig upplevt något liknande...
 
Caspian och jag gick i godan ro vår lilla kvällsrunda, när han stannar mindre än en halv meter från ett träd och kissar för hundrade gången. Är allt lite fascinerad hur många gånger en hanhund kan kissa på en runda, men så är det ju. Iallafall stod vi där vid trädet, han kissade och jag stod i mina egna tankar. Helt plötsligt faller något stort och svart ner från trädet i en himla fart mitt framför ögonen på oss, för att sedan avsluta med en duns. Både jag och Caspian hoppade en halvmeter baklänges i självförsvar. När jag tittar ner på marken ser jag till min stora förvåning att det en stor kråka som ligger vid trädet, helt söndertrasad.
 
Förklara det för mig, hur en kråka bara trillar ner från ett träd helt plötsligt. Har aldrig hört talas om folk som får en kråka i huvudet, däremot att en fågel bajsar på en har man ju hört. Fy tusan säger jag bara, tänk att man blir attackerad av en död fågel såhär på kvällskvisten. Kan ju tala om för er att jag och Caspian försvann illa kvickt från platsen och det kommer dröja läääääännngggge innan vi kommer tillbaka!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0