Bärnstenshalsband kvällens projekt!

Världens finaste mormor har offrat sitt fina bärnstenshalsband till Caspian och hans matte! Jag ska nämligen testa att göra ett eget till Caspian för att han ska slippa fästingarna! Han brukar ha Frontline med det funkar inte så bra som det brukar i år. Tydligen är det ett otroligt fästing år så då är det bara att försöka hitta en lösning!

Många har rekommenderat halsbandet med nervgift, men jag vet andra hundar i min omgivning som har blivit dålig av detta så det kändes inte bra att prova! Ett annat tips jag har hört är att ha bärnstenshalsband på långhåriga hundar, då blir tydligen pälsen statisk och fästingarna trivs inte. Så nu har jag och mamma gjort om mormors halsband till hundhalsband! Så fin min lilla prins, hihi!

Nu håller vi bara tummarna för att det hjälper! Uppdatering kommer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0