Köket är på plats...

Igår var det äntligen dags för leverans av mitt kök och sängar från Ikea. Allt fungerade väldigt smidigt med beställning och så, fram tills att man skulle bekräfta sin beställning av leverans till en dataröst från Ikea i fredags. Förstår verkligen äldre människor som inte riktigt klarar av alla alternativen man ska välja mellan. Så länge man kan svara på frågorna är det väl okej, men så fort man avviker från ja eller nej blir det problem. Vissa frågor var inte helt lätt att svara på, men icke sa nicke fick man prata med en människor om de inte förstod vad jag sa.

Igår var den i alla fall på plats lastbilen, dock nästan 2 timmar för tidigt. Men men upp kom mina grejer, efter mycket pust och stånk. De som lastade trodde ju att de skulle kunna skicka upp allt i hissen, då jag hade svarat ja på att det fanns hiss. Datarösten gjorde dock inte att jag kunde prata in till Ikea att hissen är så liten att ingenting knappt gick in. Så leveransen som skulle ta 10 minuter tog istället upp mot en timme. Så är det, nu är den i alla fall på plats!

Bild kommer i helgen! Nu blir det massage för min del....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0