Nu räcker det....

Fattar inte riktigt varför det inte kan vända nu... Är det inte det ena så är det de andra. Har varit en tuff höst, ända sedan renoveringen med lägenheten började egentligen. Saker och ting bara har rullat på och jag försöker hänga med så gott jag kan, men jag har börjar inse att jag inte är gjord av stål.
 
Som jag skrev i fredags var jag hos astmasköterskan för årskontroll under fredagen och sedan en förkylningen för fyra veckor sedan har det varit lite tuffare på astmafronten. Är inte riktigt van vid det för det brukar vara relativt problemfritt bara man tar sin mediciner varje dag. Trots högre tilläggsdos som brukar räcka för att vända astman efter en förkylning har det inte gett sig. Så efter två blås i spirometrin var resultaten så dålig så hon kallade ner en läkare till rummet och efter att han hade lyssnat på mig var det full provtagning, 12 st kortisontabletter direkt och inhalering av akutmedicin 2 gånger, samt recept på kortison behandling i 5 dagar. Sen fick jag vara kvar en timme, så att de såg att jag fick bättre värde. Så min helg har varit lite sisådär, då jag känner mig kraftigt trött och inte mår helt okej så fort jag anstränger mig.
 
Blir lite trött på allt bara....
Kunde det inte räckt men sviterna efter sjukgymnasten i måndags!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0