Hur klappar ni händerna?

Efter en otroligt spännande med där IFK Karlshamn hade övertaget vann de slutligen med 2 -1. När någon gör något bra eller reser sig från att ha blivit knockad klappar man oftast i händerna för att heja på laget. Nu undrar ni kanske hur jag klappar händerna med en hand? Oftast klappar jag med min vänster hand mot benet eller mot höger handen om jag har den i knäet.

Mitt upp i en klappnimg och på hejning säger mamma plötsligt hur känner du henne?

Mitt hjärnkontor började arbeta på högtryck för att bearbeta vad som hade sagts och jag försökte komma ihåg vad jag hade gjort den senaste halvtimmen, inget stämde riktigt på svaret på själva frågan. Jag sa då vad menar du?

Hon säger då du vinkade ju till den tjejen som gick förbi.

Jag blev konfunderad och började fundera över om jag hade tappat alla hjärnceller i mitt huvud nu och att det hade nått någon slutlig dumhets gräns. Jag frågade henne igen vad menar du, jag klappade ju bara...

Då säger hon med skrattet nära tillhands jag trodde du vinkade, det hörs ju inget när du klappar.

Båda skrattar och jag gör mitt yttersta för att klappa så det hörs, men det låter inte mer än som att en vindpust nyss har dragit förbi. Kan ni förstå det? Har inget svar¨på varför det inte hörs, den enda anledningen jag kan komma på är att jag inte har så bra kraft i min vänster hand och därför blir inte tillslaget riktigt hårt för att låta. Så till nästa match har vi bestämt att jag får ha maracas i händerna för att få in lite hejar anda på min del av läktaren!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för dina kloka ord tessan, det betyder jätte mycket ska du veta! ja vi ska båda klara oss ur våra bekymmer även om det inte blir en lätt match! jag var hos läkaren igår igen och har blivit sjukskriven till siste november nu:(måste lägga all energi på att äta och får inte lägga energi på annat enligt dem.

tack ännu en gång tessan, och du vet att du med kan skriva till mig om det känns bra. jag tror på dig, jag vet att du är en otroligt stark människa:)

ha det fiint.

kramar

2009-08-15 @ 10:55:10
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

sv. ja ush jag skulle aldrig våga vara synsk!

2009-08-15 @ 11:48:33
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Mamma med Mera

Min sjukdom är en ärftlig genetisk bindvävssjukdom som innebär att min bindväv är defekt och betydligt mer skör än en frisk normal bindväv. Eftersom hela kroppen är uppbyggd av bindväv så kan man få väldigt många och olika symtom. EDS påverkar leder, ligament, hud och kärl. Sjukdomen kan inte botas utan det man gör är att man får lindra symtomen. Jag får medicin mot värken, mot sömnsvårigheterna och lite annat. Har nyss provat ut nya hand ortoser och har sen förut ett bäckenbälte. Ska pröva ut en nackkrage i höst eftersom jag ofta har nackspärr och väldigt ont. Sen ska jag nu i september gå ett 4 veckors rehabprogram där jag ska lära mig hantera sjukdomen, lära mig hur jag ska träna, hur jag ska fixa min vardag och lite sånt där.



Jag kommer nog att få en omplacering om jag överhuvudtaget kommer att kunna jobba. Men jag hoppas ju på att det kommer att gå. Vill ju ha en riktig inkomst.



Så läkarna gör inte direkt nånting utan det är mer jag som måste säga hur jag vill ha det.



Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om det här men då skulle du kanske somna ;-)



Men det är iaf roligt att du frågar och jag svarar så gärna på frågor!



Ha en härlig helg! Kram P

2009-08-15 @ 12:59:50
URL: http://pia.sakerochting.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0