Min lilla pärm!

Idag var sista dagen på smärthanteringskursen, tänk att åtta veckor har gått.Tiden bara flyger i väg på något sätt och veckorna bara försvann, vilket betydde att mer och mer information lagrades i våra huvud. Är så otroligt tacksam för min lilla pärm, under hela kursens gång har vi fått papper på det dom har förmedlat som vi har satt in i våra pärmar.

Ibland är det svårt att komma ihåg vad som har sagts eller missar man lite av informationen för att hjärnan inte hinner bearbeta den första delen innan någon annan börjar prata. Så är det i allafall för mig att jag tar in vad som sägs i början, men missar det som sägs i mitten och hänger sen med på slutet igen. Då blir det ingen vidare sammanhang i det som sägs och man kan i värsta fall missa hela budskapet. Därför är min lilla pärm guld värd för då kan jag titta i genom det som har sagts hemma i lugn och ro och läsa flera gånger eller ta fram när man ska göra någon övning vi har lärt oss!

I slutet på dagen skulle vi sätta upp mål som vi skulle försöka nå till tre månaders uppföljningen. Jag tycker det är så svårt med de här små målen, för jag vill gärna ta stora kliv direkt. Jag vill vara så bra redan nu så man kan börja jobba och ha en fungerande vardag. Jag är inte där ännu, min kropp är fortfarande så "svag" att bara att klara av sin vardag är jobbig. Jag har blivit bättre och lyssnar mer på min kropp, har hittat knep för att ta ner mina smärttoppar, blivit mer självständig med mera så det går åt rätt håll. Det är bara det att man gärna vill vara vid mållinjen redan nu, men egentligen är du bara en bit på vägen, men jobbar dig sakta men säkert framåt. Jag kommer att nå dit och för att det ska fortsätta vara så resten av mitt liv sen gäller det att låta det ta den tid det behöver för att få en bra grund att stå på, det är bara så jobbigt att vänta..

Nu går alla i gruppen vidare på olika sätt med sina vägar tillbaka och jag önskar alla ett stort lycka till! Ska bli jätte kul att ses om tre månader för att se hur långt alla har kommit! Nu blir det lite vila för mig!!!!!

Ska ni se fotbollen ikväll?

Kommentarer
Postat av: Honungspojkens mamma

Å, jag förstår att det är lätt att bli ivrig och sätta upp lite för stora mål på en gång. Men många små kliv blir rätt så långt det med till sist!



Kram

2009-08-25 @ 21:17:56
URL: http://www.honungspojken.blogspot.com
Postat av: Anonym

Dom små målen är lätta att förstå, men svåra att följa.För min del glömmer jag alldeles för lätt!Bytte plåster i söndags,så i dag var jag ganska smärtfri i komb med dom andra tab.Då är jag"frisk"och kan,har städar hela dagen med påföljd att jag nu inte kan röra mig.Dettta är inte första och säkert inte sista ggr jag gör detta felet.Man vill ju så gärna!Mår i alla fall psykiskt bra när jag kan!Kram och lycka till med målen.A

2009-08-25 @ 22:47:26
Postat av: jessica

Hej

Har nu suttit och läst din blogg. Blir både rörd,glad och arg. Arg på försäkringskassan och på försäkringen. Varför ska det vara så svårt att få igenom något med dom, när man väl behöver ha hjälp.

Håller tummarna för dej !



kram kram

2009-08-26 @ 06:33:12
URL: http://ica1977.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0