En låt som ger en hopp!

När något känns tufft i perioder eller att man ska ta ett viktigt beslut kan något eller någon som man stöter på vara en viktig del i den kampen eller för att ta rätt beslut. Det kan även vara en sak eller låt som ger en lite extra styrka för att orka förtsätta att kämpa när man inte ser någon ände i det hela!

Jag har alltid älskat att lyssna på musik och sätter ofta på radion när jag får tillfälle! Ett tag efter att jag hade blivit skadad råkade jag trycka på en låt som fastnade i mitt huvud. Till slut kom jag på mig själv att jag satte på den låten när jag var ledsen eller när jag bara ville att allt som var jobbigt skulle försvinna. Det är innehållet i låten som ger mig styrka och gör att man känner tillförsikt i sig själv och man blir mer hoppfull i sin situation. Klicka på länken och lyssna noga på innehållet!

http://www.youtube.com/watch?v=EyAfqxT7Ulo

Låten handlar om att man hamnar i en ny situation i livet, som man rymmer från eftersom den är för jobbig. Den handlar om att tro på sig själv och att situationen innan du ens anar det vänder. Det handlar bara om att stanna kvar och kämpa!

 
I won´t give up and I won´t break down
Soner than it´s seems life turns around and I will be strong even if it´s all goes wrong.
When I stand here in the dark I still believe that´s someone watching over me!

Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Zebbes mamma

Hej



Tack för din gulliga kommentar inne hos mej, Den värmde. Vilken vacker låt, vilken film är den ifrån?? Vilken text.. Ja, den får en att tänka efter lite..



Hoppas du får en bra dag. Kram Mia

2009-08-16 @ 11:49:42
URL: http://www.zebbeskamp.blogspot.com
Postat av: Anna

Har alltid gillat den låten jag med, den är riktigt fin! Puss

2009-08-16 @ 18:18:57
Postat av: Citronfjärilen

Hej. Tack för din kommentar. Jag ser det i och för sig inte som en kamp, utan att jag och CF lever i symbios. Utan mig skulle min CF inte finnas, och utan CF skulle jag inte vara den jag är.

Ibland är det jobbigt, och ibland är det lättare, precis som livet är för alla - min vardag ser bara lite annorlunda ut.

2009-08-16 @ 19:43:39
URL: http://citronfjärilen.se
Postat av: Jessy

Ligger lite efter med bloggarna då jag inte orkat med det under veckorna jag jobbat. Men jag har som du vet provat akupunktur, och det funkade ju super bra för mig. Dock bara för stunden tyvärr! Även jag hade super trevligt i Sölvesborg, trots att jag inte fick vara med på bild! Vi ses ju tyvärr bara vid sådana tillfällen nu för tiden. Men jag tänker alltid på dig! Puss&kram

2009-08-16 @ 20:16:49
URL: http://jessan85.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0