Mitt första offentliga uppträdande!

Vilken show igår kväll, skrattade mig i genom hela föreställningen. Det var verkligen en helt fantastisk kväll, som jag hoppas att många har fått uppleva under sommaren. I med att det var sista föreställningen utspelade det sig rätt många hyss skådespelarna i mellan under föreställningen, vilket slutade med skratt både hos publliken och skådespelarna! Ett litet tips är att Ugglas revy ska spelas i Malmö under hösten så ännu är det inte försent för er som vill se den.

Trots att det var en oförglömlig kväll var det en jobbig kväll rent fysiskt för min kropp. Att sitta på en pinnastol utan något stöd för nacken och utan att kunna resa sig upp på en timme är en ren mardröm. Man känner sakta men säkert hur huvudet blir svårare och svårare att hålla upp och hur smärtan i nacken blir mer och mer brännande.

När andra akten började frågade mamma mig ska du inte ta på dig din halskrage. Hade lagt ner den i nödläge i fall det blev för jobbigt! En känsla av besvikelse kom att jag inte orkade härda ut en hel kväll kom och innerst inne kände jag hur jag tyckte det var pinsamt att ha den på inför 1000 personer. Så det slutade med att jag sa nej jag behöver den inte!

Det tog inte många minuter in i andra akten innan det var outhärdligt och att koncentrationen försvann mer och mer mot scenen. Jag började tänka hur dum jag är att jag låter min personliga stolthet förstöra en fantastisk kväll. Så jag viskade till mamma kan jag få min halskrage och sjal från väskan. Jag sänkte huvudet och tog på min halskrage, sen snabbt som ögot virade jag min sjal runt halskragen. Visst såg man att jag fortfarande hade den på mig men på något sätt kändes det bättre för mig.

Så nu mina vänner har jag gjort mitt första offentliga uppträdande med halskrage, vilket jag faktiskt är lite stolt över!


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack Therese!jag sitter faktiskt här och gråter nu...dina ord gick rakt in i hjärtat. jag saknar den tiden jag var en del av er familj ich du ska veta att den tiden betyder jätte mkt än idag och kommer alltid att göra!jag beundrar dig som kämpar så, du är en verklig förebild! tack igen tessan!

2009-08-09 @ 13:38:20
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hejsan!!

Har hört många som har tyckt om revyn men har själv inte haft tillfälle att kolla på den. Kanske blir nu om den kommer till Malmö :)



Tycker att det var bra att du satte på dig kragen. Det är viktigt att tänka på sin hälsa även om det kan vara svårt när andra människor tycker och tänker en massa. Man får försöka strunta i det, fast det är riktigt svårt. Det är ju starkare att våga vara annorlunda, eller hur?

2009-08-09 @ 13:43:07
URL: http://bettan82.blogspot.com
Postat av: Josse

Hej vännen!

Jag har haft en hel del blogg inlägg att läsa igenom. Jag längtar tills vi ska träffas på tisdag. Känns som om de var längesen vi verkligen pratade! Bara du och jag=) Vad roligt att Uggla var bra, då var de värt pengarna! Jag är stolt över dig, att ha en sån underbar vän är något som betyder så mycket för mig. Du är min kämpe, om du någon gång känner att du bara behöver prata om vad som helst så ring! Du stör aldrig, bara så du vet. Jag älskar dig! Ses på tisdag och onsdag=) Härligt de, Puss

2009-08-09 @ 14:01:51
URL: http://emigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0