ENG - undersökning!

Några dagar efter olyckan började min höger arm leva sitt eget liv. Känseln och kraften i armen försvann mer och mer, sen den dagen har jag inte kunnat använda armen/handen att greppa, lyfta, hålla emot saker med när man tex ska öppna en burk. På rehab har vi tränat rörelseträning och det verkar finnas ett visst liv i den då muskeln rycker till i ett visst läge.

I morgon ska jag på ENG i Karlskrona klockan åtta för att undersöka armen. Har väntat länge på detta och därför har en viss spänning infunnit sig i min kropp. Mamma får återigen vara chafför och kan nu räknas som stammis i cafeteran, för är det inte mig hon ska köra är det pappa.

Vid undersökningen används elektroder som placeras på huden över en nerv, eller sticks in i den muskel som ska undersökas. Sedan mäter läkaren hur väl en nervimpuls fortplantar sig i de nerver eller muskler som misstänks vara sjuka. Svaret går sedan ner till Lund, för att sedan gå tillbaka till den läkaren som har remitterat en.


Är inte rädd för att det ska göra ont utan mer vad det ska visa. Om det visar något vet man vad man kämpar mot, men då är det kanske svårare att bli bättre. Tänk om det inte visar något vad är det då som har hänt, är det min dumma hjärna som har kopplat bort förmågan att styra den armen. Läkaren på rehab tror att det sitter i själva nervsystemet, alltså att det inte är en äkta nervskada i själva armen. Hon utelämnade dock vad som händer då och vad man kan göra?

Jaja, som jag brukar säga allt löser väl sig alltid i slutändan! Önska mig lycka till! Tack för alla kommentarer blir jätteglad när ni sätter en liten kråka! Ert stöd gör det lättare att kämpa!

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till imorn i karlskrona gumman! Så hörs vi sen under dagen! Puss å kram

2009-07-15 @ 12:14:03
Postat av: Ge Mig Livet Tillbaka

Tänker på dig vännen!! Ring om du vill prata!

2009-07-15 @ 14:51:27
URL: http://gemiglivettillbaka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0