Vilken morgon!

Som det kanske lyste i genom i gårdagens inlägg har vi råkat hamna på ett inte så bra vandrahem. Det var inte städat när vi kom, ögräset växer hej vilt, det finns inga soppåsar och så vidare.

Idag tog det i alla fall priset, vattnet försvinner lite då och då har vi märkt. Trots de ville jag duscha i morse eftersom jag vill vara fin när jag träffar P, duschen där uppe fungerade inte på grund av att trycket på vattnet inte var tillräckligt högt. Därför tog jag mina grejer och traskade ut till en dusch som låg på gavlen där vi bor. Jag öppnade dörren och redan vid första inblicken såg jag hur motbjudande hela duschningen kom att bli. Nöden har ingen lag så det var ju bara att traska in i skiten på golvet och den äckliga mögel doften. Väl inne funderade jag var jag skulle lägga mina grejer, det fanns ingenstans att hänga eller lägga det, de fick bli vasken. Klädde av mig på rekordfart med en arm och skulle ställa mig i duschen.

Väl inne i duschen såg jag hur låg duschstången var, vilket inte var särskilt lysande när man är 1,79 cm lång. Jag kan ju inte hålla i duschmunstycket pga min arm, därför var det inget att be för än att krypa under den och stå som en dvärg. Det värsta var när jag satte på vattnet kom det knappt någon stråle, så hela duschningen tog jätte lång tid och orsakade att jag fick mer ont,. Ändå kom jag ut med håret med hälften balsam och schampo kvar, vilken morgon!

Nu lämnar vi i allafall det här råtthålet och kör vidare mot Örebro!

Kommentarer
Postat av: Petra

Men du.. hallå sluta nu! Inte behöver du duscha för min skull! Jag ser hellre en skitig Tessan som mår hyffsat än en ren Tessan som mår skit! ;) Kan fortfarande inte fatta att du kommer idag, sitter här och är faktiskt lite nervös..!!

2009-07-26 @ 11:07:53
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: Anna

Låter inte som det bästa vandrahemmet, men hoppas ändå att ni haft en bra helg! Vad roligt att du ska träffa petra också! Hoppas ni får en riktigt bra dag =) Älskar dig vännen min.. Puss å en stor kram

2009-07-26 @ 11:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0