Är det bara jag som har tagit en paus?

När man var tonåring fantiserade man ofta över hur gammal man skulle vara när man hade fått sin egen familj och vad man skulle arbeta med. Att veta vad jag skulle arbeta med har aldrig varit något svårt kapitel för mig, för jag kände att jag ville arbeta inom vården redan när vi skulle välja gymnasieutbildning vilket är väldigt få förunnat. Efter gymnasiet bar det av till sjuksköterskeutbildningen i Kristianstad där jag skulle läsa till mit blivande yrke. I mitten av utbildningen bestämde jag mig för att skaffa mig en egen lägenhet och börja bygga upp ett eget liv.
 
Utbildning och bostad var dit jag hann innan mina planer helt plötsligt för en stund försvann. Jag råkade ut för olyckan och helt plötslig blev jag av med både bostad och erbjudet arbete och kvar stod jag med spillror av mitt gamla liv och med en ny främmande vardag framför mig.

Alla andras liv har fortsatt, men mitt liv har tagit en paus från allt det där som jag drömde om när jag var tonåring. Mina klasskamrater på sjuksköterskeutbildning som har börjat arbeta, vänner som har träffat mannen/kvinnan i sitt liv och som är redo att skaffa familj, alla andras liv fortsätter precis som det var utstakat från början och som planerat. Just nu skiljer sig mitt liv från dom andras och det är så det får vara just nu, sen löser sig allt efterhand som man är redo och mogen för det igen.

Det jag undrar är bara, vem var det som tryckte på paus knappen? Vem bestämde att det var just mitt liv som skulle förändras? Så många frågor som jag aldrig kommer få svar på, men som ändå fortsätter flyga omkring i min lilla huvud!



Nej, nu till något roligt. Ikväll är det dags för tjejträff igen hos Josse, vilket vi har varje månad. Vissa gånger orkar man inte, men idag sov jag till klockan elva bara för att orka ikväll för detta är något som jag verkligen vill! Ska försöka ta lite kort från kvällen! Ha en underbar dag ni med!!!

Kommentarer
Postat av: Josse

Härligt att få träffas i kväll, en hel vecka sen sist!

Hör av dig om du vill att jag ska hämta dig=) Du behöver inte känna att de är jobbigt att fråga, för jag gör de mer än gärna! Ses sen, Puss! Om Ida vill me och kan så går de superbra=)

2009-09-10 @ 15:20:10
URL: http://emigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0