Olika förutsättningar!

Ibland önskar jag att jag hade samma förutsättningar som alla andra! Precis när olyckan hade hänt så önskade man många gånger att den aldrig hade hänt. Man ville inte att livet skulle bestå av smärta och funktionshinder varenda dag. Från början insåg man inte hur länge man skulle behöva ha det så här eller hur länge man skulle behöva kämpa, men månaderna gick och man började anpassa sig efter sina nya förutsättningar.

Dagarna då längtan efter sitt gamla liv blev allt färre ju fler månader det gick och man hittade nya sätt och vägar att hantera saker och ting. Nu har det gått över ett och ett halvt år sedan jag krockade den 3 oktober 2008 och det nya livet har blivit min vardag. Nu är det sällan som jag önskar att mitt liv var annorlunda, trots att det är kämpigt så försöker jag fokusera på allt som är bra!

Ibland får man sig ändå en tankeställare och önskar att man kämpar för andra saker än vad jag gör. De flesta kämpar för att få ett bra boende, familj, få barn, arbete osv men jag kämpar för att få på mig kläderna varje dag och att duscha med mera. När man jämför de önskningarna så känns livet genast väldigt orättvist. När dessa tankarna kommer så skär det i hjärtat av vemod och ledsenhet, men efter stund får man försöka tänka annorlunda och intala sig själv att man gör så gott man kan utifrån sina förutsättningar. Detta är vad jag klarar av just nu och det får man acceptera, det är först när man klarar av vardagen som man kan börja tänka större! 

I framtiden hoppas jag att några saker från mitt gamla liv ska komma tillbaka och att vissa insikter och erfarenheter ska finnas kvar i kombination med saker som kommer till! Detta är önsketänkande och något som jag måste hoppas på för att orka kämpa!


 


Olika förutsättningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0