Ny kvällsritual!

Varje kväll har jag och mamma en viss rutin när jag ska gå och lägga mig imed att jag behöver hjälp med skena med mera. Nattskenan som jag har motverkar att mina fingrar ska bli stela så att de inte ska gå att räta ut, vilket var problemet när jag fick skenan förra julen av handarbetsterapeuten. På kvällen går det till så här att mamma hjälper mig av med kläderna, sätter på nattlinnet, smörjer händerna, sätter på kompressionshandske och sen skenan för att slutligen avsluta med att sätta dit mina bedövande plåster över käkarna. För er som inte vet vad en kompressionsvante är så är det en handske som gör att handen inte svullnar, eftersom den ökar cirkulationen i handen.

Så här har rutinerna sett ut i ungefär ett år minst snart, men denna veckan har de förändrats. Helt plötsligt en kväll hoppade min katt upp i sängen och skulle vara med och hjälpa till i nattrutinerna. Efter att hon hade gjort det började hon gnida sin nos mot min kind och nafsa lite lätt, precis som det var en kärleksritual. Vi trodde att detta bara var en engångs företelse, men där bedrog jag mig för flera gånger denna veckan har hon kommit in och gjort samma sak. Det är väl hennes sätt att säga godnatt matte, eller vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0