Orättvist!

Varför är livet så orättvist ibland?

Varför måste vissa människor drabbas av en massa tråkigheter och prövningar medan andra kan gå igenom livet utan några större hinder som är i vägen. Ibland blir jag bara så trött att behöva stå på den sidan som alltid drabbas. Jag menar hur mycket till ska man klara av???? Hela tiden när det händer något nytt så tror man att det är det sista man ska klara av, men ändå tar man sig upp och reser sig med huvudet högt och anpassar sig. Trots detta undrar man hur länge man ska behöva anpassa sig, det är nämligen inte så roligt att hela tiden få leva som en kamelont! 

Antar att det är ödet som gör att vissa måste gå igenom vissa saker för att ändra riktning i livet och för att det ska bli annorlunda än vad man egentligen tänkte sig från början. Det stämmer iallafall in med mitt val av arbete, för när jag gick ut sjuksköterskeutbildning så var min högsta dröm att få arbeta inom akutvården, men när jag sen fick min skada insåg jag att det var omöjligt att klara av enligt mina förutsättningar. Då helt plötsligt blev andra områden intressanta, områden som jag innan olyckan inte ens skulle funderat på. Så vem vet, det kanske är bra att man är en av de som drabbas av saker ofta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0