Det gröna monstret!

Är det någon som har sett den där reklamen om läkemedlet mot slemhostan på tv, med det gröna monstret som förföljer personen tills han tar medicinen. Det kanske låter lite långsökt, men det är precis så det känns att vara skadad ibland. Hur man än försöker att bara vara Therese ibland så kommer man inte undan, den där efterhängsna skadade personen följer alltid med. Eller rättare sagt det lilla gröna jobbiga och irriterande monstret som det kommer att bli döpt till från och med nu.

Jag vill så gärna att alla ska se mig för den jag är och det har inte att göra med att jag är nackskadad eller inte. Det är bara en del av mig inte den jag är. Ibland blir man bara så trött på att den ska prägla allting jag gör, hur mycket jag än förnekar det och försöker dölja det så går jag med ständig värk, behöver hjälp hela tiden, är trött med mera. Den där förbannade skadan gör även att jag är rädd för saker som samhället och omgivningen kräver, som jag normalt sätt inte hade behövt att oroa mig för.

Fy tusan vad jag ibland blir trött att ha det gröna lilla monstret efter mig i hasorna som bara förstör, för även om det i slutändan leder till något gott så känns det inte så när den terroriserar mig som mest.... Jag bara önskar att jag kunde göra som reklamen ibland, ge den en snyting!!!




Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Följer din blogg, är själv en ung tjej som lever med en whiplashskada. Känner igen mig alltför väll i din beskrivning.

Idag blev jag tipsad om en hemsida och när jag var in och tittade på den så tänkte jag på dig... Det är en tjej som lever med en whiplashskada och har kommit på ett par grejor som hjälper henn. Har du besökt följande sida www.girafofsweden.se? Jag klickade iaf hem en krage som jag hittade där, bara för att testa så det ska bli spännande att se om det kan hjälpa.

Till sist vill jag bara säga att du är en riktigt kämpe, men jag förstår att det är väldigt kämpigt och tufft för dig.

/Therese

2011-01-19 @ 19:39:18
URL: http://envisodum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0