Förändringar.....

Detta året är nog förändringarnas år, det känner jag på mig iallafall. Det har börjat i den andan, vilket både kan vara något bra men även något jobbigt. Tänker man efter så går ju livet ut på förändringar, det är ju det man i slutändan växer av och formar oss till de vi är. Vissa val och förändringar kan vi påverka medan andra bara är att finna sig i och göra det bästa av situationen. Det är de senast nämda valen som till en början kan bli något negativt och jobbigt, för när man hamnar i en ny situation som man tvingas till hamnar man på främmande mark. Där vi inte tidigare har varit, vilket gör att hjärnan inte vet hur den ska hantera situationen vilket gör att det blir ett kaos av känslor.

Så var det när jag råkade ut för min olycka och efter tre månader när det stod klart att det inte skulle försvinna blev det kaos i mitt liv. För jag sörjde mitt gamla liv så mycket att jag till en början var helt förblindad av vad den nya vardagen kunde ge. Dock lärde man sig tillslut att hitta en ny vardag och se något positivt i situationen. Jag kan ju säga det att jag är en annan person än vad jag var innan olyckan, jag är mer ödmjuk inför livet och jag värdesätter allt bra som finns i ens vardag.

Just nu står jag inför en del förändringar som kommer att påverka min vardag väldigt mycket, vilket medför ett kaos och mycket känslor inför vad man står inför. Men innerst inne vet jag att när jag har tagit mig igenom detta så kommer jag att må mycket bättre och det kommer att leda till något bra. Det gällerbara att härda ut där i mellan och försöka ta till sig allt stöd som man bara kan få från ens familj, släkt, vänner och de fantastiska människorna på sjukhuset som alltid finns där.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0