Att vara i sommaren!

Vet att ni är många som varje dag tar en titt inom denna sida och jag antar att ni har blivit lite besvikna den senaste tiden, då det har varit väldigt dåligt med nya inlägg. Det var ett medvetet val av mig, då jag behövde få fundera för mig själv hur jag skulle fortsätta att blogga. Det känns fortfarande inte helt hundra mitt beslut, men jag väljer att fortsätta att delge er tips och information hur det är att vara skadad. För det är det denna bloggen är, detta är hur mitt liv som skadad ser ut. Detta är min verklighet! Genom att skriva här kanske jag kan hjälpa någon annan eller bara få ventilera av mig mina tankar.

Nu har jag iallafall semester, om man kan ha semester från att vara skadad. För mig blir det semester när alla andra har semester, för då tystnar telefonen, breven och saker som man ska göra i kalendern. Idag när jag och min syster var ute och plockade smultron slog det mig vad sommaren egentligen handlar om. Det är att vara fullständigt inne i det man gör för stunden och att vara helt delaktig i det man väljer att göra. För det är verkligen en kontrast till hur mitt liv är till vardags annars, då energin enbart räcker till en sak och resten av dagen går man som en robot genom aktiviteterna. För egentligen är du för trött att vara delaktig, men jag vägrar att ha ett liv som enbart handlar om att vila konstant. Vad är det för liv att göra en grej och sen vila övriga timmar på dygnet, istället väljer jag min robot dans och det funkar för mig. I sommar gäller det dock att vara delaktig i allt och njuta av att bara känna att orken räcker till det jag verkligen vill göra och ingenting mer! För alla måsten och krav på att orka och prestera som samhället ställer, glöms för en liten stund bort!

Tack för att ni orkar med mig och hänger kvar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0