Besviken...

Tittade tillbaka på mina senaste inlägg och kan bara konstatera att de nästan enbart har handlat om hur tufft livet har varit den senaste tiden. Kom på mig själv att jag satt och tänkte att det här är ju inte egentligen den bilden av mig som jag vill att folk ska se. Jag vill att folk ska se den starka Therese, som alltid har ett leende på läpparna. Många förundras att man verkar så stark hela tiden och jag brukar svara tillbaka, att vad har man för val. Att ligga i soffan hela tiden och tycka synd om mig själv är inte riktigt min grej.

Fast samtidigt när jag läste mina senaste inlägg slog det mig hur skönt det var att få visa en spricka i fasaden. För ska man vara ärlig tar det energi att visa sig stark och positiv när man inte alltid känner sig så. Det är ofta jag känner mig liten och önskar att man bara kunde försvinna under täcket och ligga där tills man var redo att möta världen...

Varför är det så att vi alltid vill visa oss starka gentemot andra?
Är det inte en styrka att kunna visa sig svag ibland?

 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Du är en stark människa, verkligen. Det är en styrka också att visa sin svaghet, absolut. Gör man inte det så blir det för mycket att bära på. Man kan inte alltid vara positiv och säga att allt är bra för det brister till slut. Mår man bra så ska man tala om det och mår man dåligt så ska man tala om det. Vi människor har en förmåga att alltid säga att det är bra fast det kanske inte alltid är så. Du är en stark människa och jag beundrar dig för din positiva inställning och din styrka att gå vidare i livet och se de möjligheter som finns för att du ska hitta balans i ditt liv. Även för att hitta de olika lösningar mm. för att din vardag ska kunna fungera. Du är verkligen en stark människa. Massa kramar till dig! <3 Therese

2013-10-30 @ 11:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0